Fotoutmaning 2017

Fotoutmaning 2017

onsdag 1 februari 2017

188. Kort skärpedjup ( 1 / 365 )


Jag har velat fram och tillbaka om jag skulle vara med i fotoutmaningen detta året......samtidigt har det varit väldigt kul att kolla in alla fina foton på bloggarna och jag saknar faktiskt utmaningen med att klura ut hur jag ska tolka ett visst tema. Årets utmaning bjuder verkligen på en hel del roliga tema som jag får grunna på hur jag ska tolka......det återstår att se.

I helgen som var åkte jag upp till Anki som har en kullsyster till min pälskling. Det blev både träning och en hel del bus precis som det ska vara när man har två aktiva unghundar.
På Ankis gräsmatta stod ett gammalt träd som hade fullt med mossa på grenarna och som jag tyckte var väldigt vackert. Anki tyckte nog jag var lite knäpp som for in efter kameran och började fota mossan.....det är ju bara ett fult, gammalt träd sa hon. När jag sedan visade henne korten så kunde även hon se det vackra i mossan.....

5 kommentarer:

  1. Fint ljus på mossan! Vackert!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hoppade på utmaningen Boel och du inleder med en väldigt fin bild. Ser fram emot att få ta del av dina bilder, tycker väldigt mycket om de på dina "pälsklingar" :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anita! Det går väldigt trögt med mitt fotograferande just nu men förhoppningsvis ska jag få mer inspiration till att ta kameran med mig oftare.....

      Radera
  3. Jag är glad att du antog utmaningen även i år och funkar det inte så är det ju inte hela världen. Det är ju för vår egen skull som vi är med. Vacker startbild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Får se hur långt det räcker i år men ska försöka så gott det går att komma ikapp......

      Radera